Książki, obok płyt i filmów, królują wśród produktów
kupowanych w polskiej sieci, a e-sklepy, które je oferują należą do
najlepiej rozpoznawanych przez internautów – wynika z raportu
przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska.
Książki, płyty i filmy to od kilku lat najlepiej sprzedające się w sieci produkty.
Z danych prezentowanych w raporcie wynika, że ponad połowa
ankietowanych Polaków (51 proc.) przynajmniej raz kupiła w e-sklepie
jedną z wyżej wymienionych rzeczy. Co więcej, odsetek internautów
nabywających książki, płyty czy filmy tą drogą nadal rośnie (wzrost o
dwa punkty procentowe w porównaniu z 2011 rokiem). Produkty te cieszą
się popularnością nie tylko wśród kupujących w e-sklepach, ale także
klientów aukcji internetowych. Na nabywanie książek, płyt czy filmów tą
drogą wskazuje także 44 proc. badanych.
Zdaniem Mateusza Gordona, eksperta Gemiusa w obszarze e-handlu, szeroki
wybór księgarni online oraz wysoka dostępność w sieci różnorodnych,
często dość egzotycznych tytułów sprawia, że popularność tych produktów w
internecie cały czas rośnie. – Jesteśmy z natury wygodni, więc
wybierając między wizytą w księgarni czy punkcie muzycznym i brakiem
pewności co do dostępności danej pozycji, coraz częściej wolimy
odwiedzić sklep online i bez wychodzenia z domu, w kilka minut kupić
wypatrzony tytuł – zauważa Gordon.
Jak pokazują badania, to również te
sklepy online i aukcje internetowe, które posiadają w portfolio książki,
płyty oraz filmy są najczęściej spontanicznie wymienianie przez
Polaków. Internauci zapytani o trzy nazwy e-sklepów, jakie
potrafią wymienić, w pierwszej kolejności najczęściej wskazywali na:
Allegro.pl (17 proc. ankietowanych), Empik.com (12 proc. ankietowanych)
oraz Merlin.pl (8 proc. ankietowanych).
Okazuje się również, że e-zakupowiczom,
którzy szukają informacji o książkach, płytach i filmach na aukcjach
oraz w sklepach internetowych raczej nie zdarza się kupować ich później w
tradycyjnych sklepach – 36 proc. internautów, po znalezieniu
dokładnych informacji w sieci, nigdy nie kupuje w offline, a 30 proc.
robi tak bardzo rzadko.
Jak pokazują wyniki raportu przygotowanego przez Gemius oraz
e-Commerce Polska, 72 proc. respondentów deklaruje, że kiedykolwiek
zrobiło zakupy przez internet. W badaniu wzięło udział 1,5 tys.
internautów. Zostało zrealizowane w grudniu 2012 roku.
Źródło: gemius.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz