Ze smartfonów korzysta ponad połowa internautów, jednak liczba
ich użytkowników przestała rosnąć. Ostatnie miesiące to przede wszystkim
czas boomu na tablety. Ma je już 17 proc. polskich internautów, czyli
blisko dwa razy więcej niż przed rokiem (9 proc. ankietowanych
przez firmę MEC).
– Grupa osób korzystających ze smartfonów utrzymuje się na stałym poziomie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Anna Kowalczyk MEC Insight Specialist. – Wydaje
mi się, że pod tym względem rynek już trochę się nasycił. Jest część
osób, która nie jest przekonana do smartfonów i prawdopodobnie trudno
będzie ich do tego nakłonić. Prędzej osoby, które już mają takie
urządzenia, będą chciały je wymienić na nowsze modele – twierdzi Kowalczyk.
Boom
na smartfony był rok temu. Jeszcze w 2011 roku ze smartfona korzystało
14 proc. polskich internautów. W ubiegłym roku ponad połowa badanych
przez firmę MEC.
Liderem na polskim rynku smartfonów jest Samsung
(32 proc.), natomiast w kategorii „zwykłych” telefonów komórkowych
wygrywa Nokia (38 proc.).
Posiadacze smartfonów to zazwyczaj
miłośnicy nowych technologii. Na razie jednak nowe rozwiązania
technologiczne nie są bardzo powszechne. Tylko 9 proc. użytkowników ma
na swoim smartfonie technologię NFC (płatności mobilne), a skorzystało
z niej zaledwie 3 proc. Bardziej popularne stały się QR kody,
aplikacje pozwalające na zakodowanie informacji w kodzie. Aplikację do
ich odczytywania ma co trzeci użytkownik, a korzystało z niej 26 proc.
Większość
użytkowników zainstalowało mniej niż 10 aplikacji. Generalnie
preferujemy aplikacje darmowe – te płatne ściągało tylko 22 proc. osób,
ale średnio nie wydają na nie więcej niż 10 zł miesięcznie.
Firma
MEC Insight Specialist prowadzi badania dotyczące użytkowania
smartfonów przez polskich internautów od 2011 r. W edycji badania z 2013
r. przeprowadzono ankiety z 2259 osobami w wieku powyżej 14 roku życia.
Źródło: newseria.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz